Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Anmäler dyr biljettändring

En kvinna i Helsingborg har anmält ett resebolag till Allmänna reklamationsnämnden för, vad hon tycker, en oskäligt dyr biljettändring.

Kvinnan skulle tillsammans med fyra andra personer resa till Thailand. En i sällskapet gjorde dock en miss vid biljettbokningen vilket innebar att två namn inte överensstämde med vad som står i passen. Via resebolaget ändrade de två sina biljetter, till en extra kostnad av 5 000 kronor var. För mycket tycker kvinnan, som har läst på nätet att andra fått betala mellan 1 500 och 2 000 kronor för samma misstag.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen