Helsingborg

De kan vinna årets Guldkärnan

Maja Ivarsson i The Sounds eller HIF-tränaren Roar Hansen kan bli årets personlighet. Musikern Wille Crafoord och Hovturnén eller Kulijuli årets evenemang.

Marknadsföreningens jurygrupper i Familjen Helsingborg har nominerat tolv personer och organisationer till årets Guldkärnanvinnare som arrangeras på torsdag på Sundspärlan i Helsingborg.
Här de nominerade i de fyra klasserna.
Årets Personlighet: Gabriella Pichler, regissör (bland annat av den prisbelönta filmen "Äta sova dö)." Maja Ivarsson, sångare i gruppen The Sounds, och Roar Hansen, fotbollstränare i Helsingborgs IF.
Priset tilldelas den person som under året fått uppmärksamhet för sina personliga egenskaper i och utanför Helsingborgsregionen.
Årets Designer: Caroline Kummelstedt, ung designer i modebranschen, Sofie Bly, modedesigner som i år även nominerats till årets rookie av svenska moderådet samt till vinnare i Damernas världs Guldknappen och Åsa Ormell, keramiker på Wallåkra stenkärlsfabrik.
Priset delas ut till en person eller ett företag med koppling till regionen som utmärkt sig speciellt med sin design och nått framgång inom sitt område.
Årets Marknadsförare: Helsingborgs Bryggeri, Helsingborgs Stadsteater och Magasin 36 med Höganäs Saluhall.
Priset uppmärksammar en stark marknadsföringsinsats. Samtliga nominerade är utvalda för att de har varit bidragande till att marknadsföra Helsingborgsregionen.
Årets Evenemang: Hovturnén med bland annat musikern Wille Crawfoord , Kulijuli i Grytan och Svensk Sportvagnsmeeting
Priset ska inspirera arrangörerna att utveckla sin idé ytterligare inför kommande år. Det ska också uppmuntra och locka andra att skapa nya starka evenemang som kan driva utvecklingen framåt och göra Helsingborgsregionen attraktiv.
Utdelningen av Årets Guldkärna klockan 18.30 är en del av årets Näringslivsdagar i Helsingborg. Konferencier är Ola Selmén, född och uppvuxen i Helsingborg.
Gå till toppen