Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

"Naturens viagra" pekas ut som bluff

Konsumentombudsmannen stämmer ett Helsingborgsföretag i Marknadsdomstolen för vilseledande marknadsföring av en rad hälsoprodukter som säljs på företagets webbplats.

Reklambudskap som "helt naturlig Viagra" i samband med försäljning av hälsoprodukter är inte ok. Det anser Konsumentombudsmannen, KO, som stämmer Helsingborgsföretaget Handelsbolag D-Service i Marknadsdomstolen för vilseledande marknadsföring. Företaget säljer olika typer av hälsoprodukter på webbplatsen naturensval.se. Bland annat Juventol som företaget kallar för "världens nya superantioxidant" och anses förebygga sjukdomar, och Cupido som benämns som "naturens Viagra" och påstås öka sexlusten samt ge starkare potens.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen