Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Fick falska mejl från matbutik

Om man klickar på länken kan man vinna 10 000 kronor att använda hos Willys, står det i mejlet som en Förslövsbo mottagit flera gånger. Men Willys har aldrig skickat några sådana mejl.

Christer Nordin handlar bara på Willys ibland och blev förvånad när han fick mejlet med sitt personliga kundnummer.
Hela fyra gånger har Christer Nordin fått mejlet från ”Peter på kundtjänst” till sin inkorg. I det står hans kundnummer, följt av en länk som man uppmanas klicka på för att vinna 10 000 kronor hos Willys, Hemköp eller kontant.
Det står också att han är tre av utvalda kunder att få just detta erbjudande. Nu vill Christer Nordin varna andra för mejlbluffen.
– Jag insåg att det var skräp och tog bort det. I söndags ringde jag Willys kundtjänst och berättade om det, men de hade aldrig skickat några sådana mejl, säger han och fortsätter:
– Jag undrar vad det är och vad det kommer ifrån. Det ser väldigt professionellt ut och det kan vara några som tror på det.
Johanna Euren, kommunikationsansvarig på Willys, menar att detta är ett utbrett problem.
– Tyvärr förekommer detta i olika former hela tiden numera. Men det är inte vi som står bakom, det är blufföretag helt enkelt. Får man ett sådant mejl ska man absolut inte klicka på länken eller fylla i sina uppgifter, säger hon.
Gå till toppen