Årsmöte med Astma- och allergiföreningen

I februari höll Astma- och allergiföreningen i Ängelholm årsmöte med ett 50-tal medlemmar. Föreningen har cirka 500 medlemmar i Ängelholm, Båstad och Örkelljunga.
– I år fyller Astma- och allergiförbundet 60 år och det kommer vi att uppmärksamma på något sätt. Vår egen förening är en pigg 53-åring med många aktiviteter och vi arbetar för att vara det även i fortsättningen, sade ordförande Pernilla Alm-Ramberg.
Birgitta och Thomas Johannesson valdes in som nya styrelsemedlemmar och Emma Larsson och Lennart Johnsson tackades av från styrelsen. Lennart är fortsatt aktiv i föreningen och Emma önskades lycka till med sina fortsatta studier och arbete. Emma är även ledamot i Astma- och allergiförbundets förbundsstyrelse och föreningen är stolt över att nominera henne en ytterligare period.
Till årets årsmöte var kommunfullmäktiges ordförande Bengt Sävström (S) inbjuden att leda förhandlingarna, vilket han gjorde med säker hand. Efter förhandlingar och mat underhöll Ulf Kronfeldt med musik och sång.
Gå till toppen