Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Nyheter

Lista: De fem bästa – och de fem sämsta – reklamfilmerna från nattens Super Bowl

Super Bowl är årets höjdpunkt för tv-reklam i USA och varje reklamsekund är guld värd. I år samsas politiska budskap och dansnummer bland filmerna.

Den amerikanska branschtidningen Adweek har dagen efter listat sina fem favoriter bland reklamfilmerna som visades under årets Super Bowl.

5. Mr. Clean – Cleaner of Your Dreams

4. T-Mobile – #NSFWireless

3. Audi – Daughter

2. It’s a 10 – Four Years

1. 84 Lumber – Journey

Bäst tv-reklam under årets Super Bowl stod Byggvaruhuset 84 Lumbers för enligt Adweek. I reklamfilmen syns en mor och en dotter som tog sig genom en öken för att nå USA. Där fanns en uppmaning till tittare att se resten av reklamen på nätet, där en fem minuter lång version av filmen visas. I den når de två fram till en mur som inte går att komma över.
Läs mer: Politiska budskap i Super Bowl-reklam

De fem sämsta reklamfilmerna

Business Insider har i sin tur listat de fem reklamfilmer vars varumärken de tycker förvaltade sina ytterst dyrbara sekunder i sändningen sämst.
Priset för en reklamfilmsplats på 30 sekunder ligger på uppemot fem miljoner dollar – drygt 166 000 dollar per sekund.

5. Michelob Ultra - Our Bar

4. H&R Block - Future

3. American Petroleum Institute

2. WeatherTech — Tech Team

1. T-Mobile – #UnlimitedMoves with Justin Bieber

Super Bowl är den tv-sändning som har flest tittare i USA. Fler än 110 miljoner bänkade sig i natt framför sändningen.
Genom att kommentera på HD.se godkänner du våra regler

Regler för kommentarer

Välkommen att kommentera artiklar på HD.se!

Tänk på att:

  • Visa respekt för de personer eller företeelser som nämns i artiklarna.
  • Visa respekt för övriga debattörer.
  • Håll er till saken.
  • Spamma inte.
  • Inte skriva för långt. Över 500 tecken är det.
  • Dina kommentarer kan komma att användas på andra ställen på HD.se och HD papperstidning.

Det här är inte ok:

  • Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
  • Rasistiska, homofobiska eller sexistiska yttranden eller budskap och sådana som hetsar mot eller uttrycker hat mot troende.
  • Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
  • Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
  • Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
  • Hot, trakasserier och skvaller.
  • Att du utger dig för att vara någon annan existerande person.

Redaktionen följer debatten på sajten och förbehåller sig rätten att ta bort olämpliga inlägg. Användare som inte respekterar debattreglerna stängs av från möjligheten att kommentera artiklar.

Läs alla artiklar om: Super Bowl LI
Gå till toppen