Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

HD och Sydsvenskans affärsavdelning prisas

HD och Sydsvenskans affärsavdelning har vunnit pris för sitt samarbete med Helsingborgs stad.

Det är branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) som delat ut pris till HD och Sydsvenskan Årets dagstidning i kategorin dagstidning. Priset ges för samarbetet med Helsingborgs stad, som på hd.se haft särskilda annonsytor för kommuninformation, som märks ut med grön färg och med ”Innehåll från Helsingborgs stad”.
Motiveringen från TU lyder:
”Med ett gemensamt mål har hela företaget tagit sig an en utmaning värd namnet och lagt grund för en spännande affärsutveckling som gynnar alla inblandade. Med tydlighet och transparens har man värnat trovärdighet och redaktionell integritet i en ofta svårnavigerad miljö. För deras mod att våga sova med fienden: HD/Sydsvenskan och Helsingborgs Stad”.
Helsingborgs dagblads chefredaktör Jonas Kanje:
– Fantastiskt roligt. Jag tycker juryns motivering är mycket hedrande och säger det mesta om vår insats. Jag är mycket stolt över arbetet som ett antal medarbetare med Fredrika Haglund i spetsen lagt ner i detta projektet.
HD och Sydsvenskans innovations- och affärschef Tomas de Souza:
– Ett underbart roligt kvitto på hur långt vi kommit som medieföretag, både i form av ett djup samarbete mellan redaktion och affär, men kanske framför allt i samarbetet med en framsynt och modig kund. Helsingborgs stad balanserar rollen som granskad makthavare och samarbetspartner på ett galant sätt. Sveriges modigaste kommun.
Läs också Helsingborgs Dagblad nominerad till branschpris för nytänkande inom affärer
Gå till toppen