Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Inpå livet

Forskare: Det här upplever vi som god service

Visa respekt, omtanke och lyhördhet. Så får du nöjda kunder, säger forskaren Anette Svingstedt. Hon har själv arbetat inom hotell- och resebranschen i många år och vet hur känsliga människor kan vara för dålig service.

”En del brukar säga att de inte vill möta personal med påklistrade leenden som säger 'Have a nice day!' som i USA, men jag tycker det är bättre än att någon är sur”, säger Anette Svingstedt, prefekt för Institutionen för service management och tjänstevetenskap vid Campus Helsingborg. Här med Gitte Borg i serveringen.Bild: Britt-Mari Olsson
Erfarenheterna från den tidigare karriären ledde in Anette Svingstedt på den akademiska banan. Hon skrev sin avhandling om kundmöten i olika verksamheter.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Läs alla artiklar om: Ge service
Gå till toppen