Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Min mening

Läsartext: Jag väntar ännu på min dotters skor som jag beställde i slutet av februari

Mats Engquists paket beställdes från Kina i slutet av februari.Bild: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT
Kommentar till insändaren: "Postnord tog en bild på paketet – vad som hänt sedan vet ingen" av Birgitta Nilsson. HD, Min mening 30/5.
Hela Birgitta Nilssons berättelse är som om jag själv skulle ha skrivit den.
Vi beställde från Kina i slutet av februari, fick mejl om att paketet skeppats runt den 20 mars från Kina.
Den 19 april fick jag ett sms där det stod att paketet kommit till Sverige, men innan man kunde skicka det till mig behövde jag betala hanteringsavgift och moms på sammanlagt 79.14 kr.
Inom 30 minuter efter att jag fick sms:et betalade jag och hoppades på att det nu skulle gå fort.
Jag har ännu inte sett röken av paketet (ett par gymnastikskor).
Jag har kontaktat Postnord fem gånger under den här tiden (cirka 1,5 timmes väntan i telefon varje gång för att komma fram) och fått svar som att ”det är konstigt att det tagit så lång tid”, ”paketet ligger hos tullen och vi kan inte göra något”, sedan visade det sig att det var hos Postnords egen tull och efter mycket om och men har man nu lagt upp ett ärende gällande detta och det enda jag nu får veta är att det är en handläggare som håller på med mitt paket (detta är några veckor sedan).
Men, det finns inte någon möjlighet att hitta mitt paket eller tala om var det finns trots att jag har ett kollinummer hos Postnord och att de uppenbarligen vet var det finns, annars skulle jag väl inte ha fått ett sms om att jag måste betala för att de ska kunna skicka ut det?
Men efter betalningen så är det borta.
Reklamation vill de att jag ska göra till dem jag köpt av i Kina, fastän de har erkänt i sitt mejl att paketet finns i Sverige och att de fått betalt för hantering och moms och sedan är paketet borta!
Ska det fungera så här?
Nu är det tre månader sedan vi beställde. Skorna skulle vara till dottern som konfirmerades den 5 maj och det är ju för länge sedan försent. Har försökt förhala det hela med henne, men nu inser jag ju att Postnord bara blåser mig och att jag får se mina cirka 800 kronor försvunna för paketet och helt enkelt köpa nya här hemma istället.
Skäms Postnord!

Mats Engquist

Läs mer: Skriv på Min mening
Gå till toppen