Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Min mening

Läsartext: Först betalade jag för importen, sedan skickades mitt paket tillbaka till USA

Givetvis betalar jag själv frakten igen, och givetvis står jag än en gång för importkostnaden och, förhoppningsvis, gör Postnord rätt den här gången. Det skriver Stuart Penzer.Bild: Tomas Oneborg/SvD/TT
Den 20:e juni beställde jag en T-shirt från USA. Det tog fyra dagar för tröjan att nå Sverige och Postnords kontor för ”tullklarering”. Den 9 juli, två veckor efter att tröjan nått Postnord, ringde jag för att höra var den var och fick till svar att ”den tullklareras, det är bara att vänta”. Så jag väntade. Den 24 juli, en månad efter att tröjan ankommit till Sverige, bestämde jag mig för att ringa igen eftersom det är orimligt att det endast tar fyra dagar för ett paket att komma till Sverige från USA, men mer än en månad att ”tullklarera” det i Sverige. Återigen fick jag till svar att jag skulle vänta, men killen som jag pratade med kunde snabba på processen och jag skulle få möjlighet att betala in ”tullavgiften” inom de närmaste 24 timmarna efter information via ett sms. Sms:et kom och den 25 juli betalade jag in avgiften för import till Postnord.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen