Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Släktforskning

Nästan en miljon såg "Arvinge okänd"

Bara valet sågs av fler tv-tittare.

För tredje veckan i rad är det närmare en miljon personer som sett det populära tv-programmet ”Arvinge okänd”. Mätperioden för vecka 36 (3-9 september) ger ”Arvinge okänd”, med programledarna Kattis Ahlström och Niklas Källner, en tredjeplats.
Enligt mätningen var det 972 000 tv-tittare som såg jakten på okända släktingar måndagen den 3 september.
Det som lockade mest var valrörelsens spurt i fredags (1 530 000 tv-tittare) och söndagens valvaka i SVT 1 (1 869 000 tv-tittare).
Men ”Arvinge okänd” sågs av fler tittare än till exempel ”Idol” (TV4) och ”Svenska nyheter”.
Inga nyhetsprogram, "Sportnytt" eller program under tio minuter tas med på listan över antalet tv-tittare. Mätningen görs av företaget MMS.
”Arvinge okänd” sänds i totalt sex avsnitt i höst och får en fortsättning nästa år med säsong nummer 3.
Gå till toppen