Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Expert: Spelbolagen blir mer rumsrena

Den nya spellagen kan leda till en mer positiv syn på spelreklam. – När spelmonopolet faller kommer en rad spelbolag bli mer rumsrena och allt färre kommer att vara kritiska till dem, tror varumärkesexperten Niklas Olovzon Turner.

Zlatan Ibrahimovic har fått kritik för sitt engagemang för ett spelbolag. Arkivbild.Bild: Reed Saxon/TT/AP
Vid årsskiftet träder de nya lagarna i kraft som tillåter utländska spelbolag att etablera sig i Sverige, där Svenska Spel haft monopol. Då tror Olovzon Turner att de utländska spelbolagen, som hittills verkat i Sverige genom att kringgå lagarna, kommer att anpassa sig och bli mer likt Svenska Spel.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen