Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Helsingborg

Nya skyltar för miljoner ska visa vad som händer i staden

Helsingborg arena och scen storsatsar på nya skyltar vid Helsingborgs infarter för att locka fler besökare till stadens evenemang.

En av de mindre LED-skyltarna som Helsingborg arena och scen har satt upp i Helsingborgs hamn.Bild: Charlie Fält
På fem nya stora LED-skyltar ska teaterföreställningar, konserter, idrottsevenemang och mässor annonseras ut till allmänheten vid Helsingborgs infarter.
– Det handlar om att marknadsföra det som händer i Helsingborg och nå ut till de som kör in i, och förbi, staden ofta. De ska inte bara locka helsingborgare utan även människor utifrån, säger Charlie Fält, produktionschef på Helsingborg arena och scen AB.
Skyltarna är 9-32 kvadratmeter stora och tre av skyltarna monterades förra veckan, vid Örby E6 norrgående, längs väg 111 och i Helsingborgs hamn där trafiken från färjorna passerar. De sista två skyltarna ska upp i början av 2019.
Det hela är en satsning från det kommunägda kultur- och evenemangsbolaget Helsingborg arena och scen AB och kostar 3,4 miljoner.
– Det är själva upphandlingen på fem skyltar. Sedan tillkommer, bland annat, dragning av el och grävning. Den exakta slutsiffran på projektet kan jag inte säga just nu, men vi håller oss inom den givna ramen tagen av vår styrelse, säger Charlie Fält.
De digitala skyltarna ska ersätta de gamla, som varit uppe sedan 2008 men inte använts under en tid.
– Vi kommer att informera om evenemang som görs inom bolaget, på Stadsteatern, Konserthuset, Sofiero, Helsingborg Arena och i stadsrummet. Men även andra budskap, som riktar sig till allmänheten och bidrar till att marknadsföra staden på ett positivt sätt, kommer bli aktuella.
Gå till toppen