Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Petter Larsson: Så bidrog medierna till SD:s triumf

Petter Larsson läser nya studier av mediernas behandling av högerradikala partier och inser att även hans kritiska artiklar hjälpte Sverigedemokraterna. Men mediernas strategier skiljer sig stort i Europa.

19 september, 2010. Jimmie Åkesson kommer i triumf till Sverigedemokraternas valvaka sedan partiet enligt prognoserna kom in i riksdagen.Bild: FREDRIK SANDBERG / TT
Det här är en kulturartikel. Analys och värderingar är skribentens egna.
Mellan 2006 och 2010 växte SD från 2,9 till 5,7 procent. Det berodde till en liten, liten del på att jag under de åren skrev 34 artiklar som på något sätt berörde partiet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen