Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Bedragna bankkunder bakom ökning av klagomål

Under fjolåret ökade antalet anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) gällande bankärenden med 85 procent. Kunder som utsatts för bedrägeri och nekats ersättning av banken hör till de vanligaste klagomålen.

Antalet anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) gällande banker ökade med 85 procent förra året. Arkivbild.Bild: TT
– Det handlar om olika former av bedrägerier. Bedragaren har till exempel ringt upp och fått kunden att logga in på sitt bank-id eller kommit över koder, säger Marcus Isgren, chef på ARN.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen