Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Flera brister i krisledningen när Höganäs blev strömlöst

Krisledningen kom för sent på plats, mejl till SOS alarm kom inte fram, för otydlig och spretig kommunikation.
Kommunens utvärdering av det stora strömavbrottet förra sommaren visar på flera brister.

Kommunens krisledningsstab kom inte igång ordentligt med sitt arbete förrän på morgonen efter det stora strömavbrottet.Bild: Britt-Mari Olsson
Kommunens egen utvärdering av hur man hanterade det stora strömavbrottet den 6-7 juni pekar på flera brister. Samtidigt stod kommunens tjänstemän inför stora svårigheter när både telefoni och datakommunikation slogs ut.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen