Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Viktor Frisk: Vill bygga eget mediehus

För tio år sedan fanns en handfull inflytelserika bloggare. I dag finns oräkneliga profiler med hundratusentals följare som företagen står på kö för att få samarbeta med. – Den yngre generationen kommer att ta allt mer makt, säger influeraren Viktor Frisk.

Viktor Frisk tror att framtiden för vissa influerare är att företag kommer att vara med och sponsra oavsett vad de gör. "Ungefär som skidåkare är sponsrade av till exempel Kexchoklad", säger han.Bild: Stina Stjernkvist/TT
Det var när Viktor Frisk passerade 60 000 följare på det sociala nätverket Instagram som det blev det tydligt att hans namn hade blivit ett varumärke.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen