Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Fel och brister i ny bostad – det här gäller

Du har just blivit med bostadsrätt, men veckan därpå går frysen sönder, och vem står då för notan, kanske du tänker? Då är du inte ensam, visar samtalen till Mäklarsamfundets kundvägledare. Här är de vanligaste frågorna – och vad som gäller.

Många som ringer till Mäklarsamfundets kundvägledare undrar vad som gäller när vitvaror i en nytillträdd bostadsrätt går sönder. På bilden flerfamiljshus i Norra Djurgårdsstaden. Arkivbild.Bild: Tomas Oneborg/SvD/TT
Av de över 3 500 samtal som Mäklarsamfundets kundvägledare får in årligen handlar över hälften om fel och brister i bostaden.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen