Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

SAS-vd: Stärker inte förtroendet hos kunderna

Pilotstrejken inom SAS är i gång och fler än 70 000 resenärer drabbades under den första dagen. SAS vd Rickard Gustafson vill inte tala om vad strejken kostar bolaget utan säger att prioriteten nu är att lösa konflikten. – Vi måste komma överens för våra kunders skull.

Rickard Gustafson, vd för SAS. Arkivbild.Bild: Jessica Gow/TT
Pilotstrejken är mycket dyr för SAS. Enligt Danska Sydbank beräknas kostnaden för SAS i genomsnitt ligga på 60–80 miljoner kronor per dag.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen