Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.
Ekonomi

Tips om du drabbas av flygstrejken

Inställd resa, hotell som inte går att boka om och extra utgifter – vilka krav kan du som konsument ställa på flygbolaget om du drabbas av flygstrejk?

Den som drabbas av flygstrejk kan ha rätt till ekonomisk kompensation från flygbolaget. Det är viktigt att spara kvitton till utlägg till följd av en inställd resa, enligt Konsumentverkets jurist Christine Holst.Bild: Gorm Kallestad/NTB Scanpix/TT
Om ett flyg ställs in på grund av strejk har konsumenten alltid rätt till ombokning av resan eller att boka av resan och få pengarna tillbaka, enligt Christine Holst, jurist på Konsumentverket.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen