Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Insändare: "Citygross mörkar reklamerbjudande"

Citygrosskund tycker till om erbjudanden där man inte hittar varan och affären svarar på kritiken.

City Gross i Höganäs skickar ut gratiskuponger till PRIO-kunder – denna vecka på glass. Men var denna glass är att finna står ej markerat i den långa frysdisken. Enligt kassörskan beror detta på att ”alla inte får dessa kuponger”.
När började Citygross tillämpa denna märkliga form av dold marknadsföring och vad är motiveringen?

Irriterad kund

Svar:
Sedan flera år har vi på Citygross skickat ut specialerbjudanden i form av kuponger till alla våra PRIO-kunder och det gör vi fortfarande.
På senare tid har vi även – som ett test – kompletterat dessa utskick med riktade erbjudanden till utvalda målgrupper bland våra PRIO-kunder. Vilken kupong och när man fått den baseras på hur ofta man besöker oss och vilka typer av varor man visat störst uppskattning för.
På samtliga kuponger är vi tydliga med vilken vara det gäller. På så sätt är det enkelt för kunden med kupong att plocka den aktuella varan i butik. Vi märker alltså inte ut vilka varor som ingår i våra kupongerbjudanden.
I det här fallet låg glassen på sin ordinarie plats, plus i en extra frysdisk på en gavel, som aldrig var tom.
Detta handlar således inte om någon form av dold marknadsföring. Detta är ett sätt för oss att på ett mer personligt sätt rikta rätt specialerbjudanden till olika målgrupper bland våra PRIO-kunder.
Vi tycker givetvis att det är olyckligt att du är irriterad över det inträffade men hoppas att denna förklaring ger förståelse för det inträffade.

Henrik Weiden, marknads- och e-handelschef Citygross

Gå till toppen