Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Kortare bussar än planerat när Helsingborgsexpressen har premiär i juni

De nya hållplatserna är byggda för 24 meter långa el-bussar. Men de som kommer att trafikera sträckan är bara 18 meter. Det fanns nämligen inga 24-metersbussar att köpa när avtalet skrevs.

Så här ser det ut när de nya bussarna laddas på Dalhem.Bild: Björn Lilja
Under nästan två års tid har staden grävts upp på längden och tvären för att anpassas till den nya busstrafiken som kommer igång i och med Helsingborgsexpressen. Eldrivna fordon i stundtals egna körfält ska effektivisera och snabba upp kollektivtrafiken på ett miljövänligt sätt.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen