Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Små digitala butiker Ikeas vapen i kampen med näthandeln

Han sitter på makten över både Ikeas varumärke och rätten att bestämma vem som får öppna nästa Ikea-varuhus, men också med huvudvärken hur möbeljätten ska fortsätta locka kunder när affärerna flyttar ut på nätet. Vi har träffat Torbjörn Lööf, koncernchef för Inter Ikea.

Torbjörn Lööf är koncernchef för Inter Ikea Group, som äger möbeljättens varumärke och ansvarar för design och relationer med tillverkarna av produkterna.Bild: Johan Nilsson/TT
Artiklar om Ikea brukar ofta handla om ”det andra" Ikea-bolaget, närmare bestämt Ingka som driver omkring 90 procent av de blågula möbelvaruhusen i världen.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen