Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Så blev Bajamaja nummer ett på nummer två

Bajamaja AB i Tomelilla är företaget vars namn har blivit synonymt med sin produkt. Utan de portabla toaletterna skulle Sommarsverige inte fungera.
– Folk är som tokiga i Bajamaja. För festivaldeltagarna har vi blivit kult, säger Göran Mårtensson, chaufför på depån i Tomelilla.

Jörgen Olsson, platschef på Bajamaja AB i Tomelilla. ”När folk vandaliserar – klottrar eller välter bajamajorna – är det vi som får rycka ut och resa dem upp igen och tvätta av dem. Men det var vanligare förr, nu är folk snällare”, säger han.Bild: Lars Brundin
Alla som varit på en marknad, en festival eller ett idrottsevenemang har suttit i en. Den fyller ett grundläggande behov.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen