Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Växande intresse för influencers: ”Fler kan tjäna pengar”

Trovärdighet, en tydlig nisch, passion – det är tre viktiga faktorer för att lyckas som influencer.
Det menar Linda Hörnfeldt, grundare av branschorganisationen Influencers of Sweden.
– Vissa tror att det räcker med att lägga upp lite bilder på Instagram, men det krävs mycket mer arbete än så, säger hon.

Bloggar och sociala medier är plattformar för influencers för att nå ut.Bild: Peter Frennesson/Håkon Mosvold Larsen Scanpix
Bianca Ingrosso, Isabella Löwengrip, Therése Lindgren – det är några exempel på kända influencers i Sverige.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen