Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Stenströms vinner mark med nya målgrupper

Orderboken hintar om en 20 procentig tillväxt i år och flera avtal med nya kunder. Det pekar uppåt för 120-årsjubilerande Stenströms skjortfabrik som skördar frukterna från modeströmningar med ledigare kollektioner.

Stenströms skjortfabriks vd, Fredrik Strandberg, och styrelseordföranden Anders Bengtsson.Bild: Sven-Erik Svensson
Klädkoder i styrelserummen som uteslutande definieras av Monopolgubben är ett minne blott, och förändringar på modehimlen har till stor del varit Stenströms smala lycka. Från nästan uteslutande fokus på herrskjortor med stärkta kragar har den Helsingborgsbaserade skjortfabriken ägnat allt fler tygmetrar åt skapa mer lediga klädkollektioner, utan att tulla på kvalitén.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen