Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Dåliga reor på svensk singeldag

Singeldagen brukar benämnas som världens största shoppingdag, men bland de svenska handlarna har fenomenet inte fått fäste. Förra året var reorna nästan obefintliga och vissa varor gick till och med upp i pris.

Inget vidare med reor under singeldagen i Sverige. Arkivbild.Bild: Jon Olav Nesvold / NTB scanpix / TT
Svenskarnas intresse för shoppingdagen bedöms vara växande, men priserna har inte hängt med. Den slutsatsen drar Prisjakt, som i en mätning noterat att prisnedgångarna under förra årets singeldag den 11 november landade på 0,27 procent.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen