Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Bäst utveckling för hotell och restauranger i city - klädförsäljning klarar sig sämre

Många vill äta, dricka och sova över. Hotell och restauranger i Höganäs stadskärna ökade förra året sina intäkter långt över riksgenomsnittet. Klädförsäljningen gick åt andra hållet.

Det går bra för hotell och restauranger i Höganäs stadskärna. Hotellet och Co och dess ägare Anders och Marie Truedsson dubblerade omsättningen under 2018.Bild: Maria Berkmo
Den kommersiella tillväxten i Höganäs city ökade under 2018 med 16 miljoner kronor eller 5,3 procent. Höganäs hamnar på en fjärdeplats i Sverige bland stadskärnorna som växte mest i omsättning, enligt rapporten Cityindex som HUI Research och Fastighetsägarna står bakom.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen