Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Japansk pensionär gripen – klagade för mycket

Kundtjänsten vid KDDI fick nog av mannens klagomål. Arkivbild.Bild: Koji Sasahara/AP/TT
En 71-årig man i Japan har gripits, misstänkt för att ha trakasserat kundtjänsten hos telejätten KDDI.
Mannen hävdade att KDDI brutit mot ett kontrakt med mannen. Under åtta dagar ringde han hundratals gratissamtal till kundtjänsten. Polisen misstänker att det bara är toppen på ett isberg, där han kan ha slagit så många som 24 000 samtal till kundtjänsten från olika telefonautomater för att berätta hur dåligt han tycker att bolaget är, och förolämpa dess personal.
– Han krävde att KDDI-anställda skulle komma hem till honom och be om ursäkt för att de brutit mot hans kontrakt. Han lade också återkommande på luren omedelbart efter att han slagit numret, säger en polistalesperson.
Gå till toppen