Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Räkningarna försvann i posten – nu tvingas hon betala extra avgifter

Christin Johansson tvingas betala påminnelseavgifter och dröjsmålsränta för räkningar som försvunnit i posten. Nu vill hon ha ersättning för sina extra utgifter av Postnord. Men det lär hon inte få – om inte Postnord själva kommer fram till att det är deras fel.

Christin Johansson postade sina räkningar i god tid före förfallodatumen. Trots det tvingas hon nu betala förseningsavgifter och dröjsmålsränta, eftersom brevet försvann i posten.Bild: Niklas Gustavsson
Den senaste veckan har tidningen rapporterat om flera fall av försändelser som försvunnit sedan de lagts på Postnords brevlådor i Ängelholm och Höganäs.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen