Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Bäst valdeltagande bland 70-åringarna – men också yngre tog sig till vallokalerna

HD:s granskning visar att 70 procent av stadens 70-åringar deltog i folkomröstningen om att sälja Öresundskraft. Bland folk under 50 röstade färre än 50 procent.
Men inte i någon grupp struntade man i omröstningen – även om intresset varierade stort mellan olika stadsdelar.

Hälften av alla röstberättigade i Helsingborg deltog i folkomröstningen som slutade med att 96,4 procent sa nej till en försäljning av energi- och kommunikationsbolaget Öresundskraft.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen