Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Second hand flåsar klädkedjorna i nacken

Andrahandsmarknaden för kläder växer. Från att ha varit en angelägenhet för småaktörer och välgörenhetsorganisationer börjar nu även de stora klädkedjorna testa konceptet.
Men det är inte bara konsumenternas efterfrågan som leder utvecklingen.

Intresset för att handla kläder second hand växer hos konsumenterna och ses som ett reellt hot för stora modekedjor.Bild: gabriel12
Intresset för second hand växer hos konsumenterna – och kommer troligen att fortsätta göra det under det kommande decenniet. Det gör att snabbmodekedjorna nu tar fram egna second hand-koncept.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen