Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Sofia Nerbrand: SAS gick tyvärr ner i kulturkriget.

SAS gick tyvärr ner för landning.Bild: Johan Nilsson/TT
Detta är en opinionstext från ledarredaktionen. HDs hållning är oberoende liberal.
Budskapet i SAS omdiskuterade reklamfilm är att det är fint att människor reser och tar med sig saker hem. Insikter, kärlek, prylar, vanor och maträtter blandas sedan in i vardagen och blir hemvant. En feelgood-rulle på två minuter. Den torde inte vara särskilt kontroversiell. Men SAS valde att spetsa till det med att den skandinaviska kulturen inte existerar.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen