Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Så får de tid och ork att träna under mammaledigheten

Många vill komma igång och träna efter att ha fött barn. Men det är inte bara magmuskler och bäckenbotten som ska tillåta det: svårast är att hinna med, utan att det stjäl tid från det viktigaste.
– Jag vill träffa både mina barn och min man. Det gäller att hitta barntillåtande aktiviteter, säger trebarnsmamman Helena Nowachek.

Helena Nowachek och Emilie Probert har tre barn var. Västergympa gör att de hinner träna. Här kan barnvagnen vara med och den som behöver ge bebisen mat mitt i passet får göra det.Bild: Bengt Arvidson
De gympar utomhus, i alla väder, året om. Alla får vara med. Västergympa i Lund startades av en mamma, så både barnvagnar och barn är alltid välkomna på träningen. För trebarnsmamman Helena Nowachek är just detta avgörande. Det allra viktigaste med träningen är att den funkar med vardagen, utan att ta för mycket av familjens gemensamma tid.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen