Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Räddar klubbekonomin med virtuell korv

Lag som inte får spela matcher, på grund av coronaviruset, kan få det svårt ekonomiskt. Om man inte är uppfinningsrik och säljer virtuell korv eller biljetter till inställda matcher. Björklöven har sålt 19 000 biljetter.

Union Berlin säljer virtuell korv för att dryga ut kassan när matcherna är inställda. Arkivbild.Bild: Vilhelm Stokstad/TT
För att rädda sig har några klubbar vänt sig till supportrarna. Bundesligalaget Union från Berlin, som skulle ha mött Bayern München på lördagen, öppnade en virtuell arenarestaurang på lördagen där supportrar kunde köpa bland annat öl och korv – precis som de skulle ha gjort om matchen spelats.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen