Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Spelreklamen bättre – men brister kvarstår

Spelreklamen utvecklas åt rätt håll – men fortsatt finns utrymme för förbättringar, konstaterar Konsumentverket i en ny granskning. – Det tyder på att spelbolagen har tagit åt sig av det vi uppmärksammat, säger Josefin Holmberg, jurist på Konsumentverket.

Spelreklam i tunnelbanan i Stockholm, 2019. Konsumentverket har granskat 187 annonser i tidningar, podcasts, tv, sociala medier och internetsidor i övrigt. Arkivbild.Bild: Stina Stjernkvist/TT
Verket har granskat 187 annonser i tidningar, podcasts, tv, sociala medier och internetsidor under perioden 10 februari till 1 mars i år.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen