Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Kommunen om tångkritiken: "Vi tar klagomålen på allvar"

Efter flertalet klagomål säger kommunen att de ska se över sina rutiner.
– Nu vet vi att dessa rutiner inte funkar, säger Kristofer Johansson, driftchef på Laholms kommun.

"Med hänsyn till synpunkterna som har kommit in så kommer vi se över arbetet och se hur vi kan göra det annorlunda", säger Kristofer Johansson från kommunen.Bild: Sandra Stendahl
Kritiken mot kommunens tånghantering har varit utbredd. I Facebook-grupper har lokalbor och turister lagt upp foton på högar av tång i vattenbrynen och i kommunens synpunktsmejl har de mottagit klagomål i stil med "Men vad har hänt? Vår fina strand ser inte alls inbjudande ut längre. Fullt av gammal tång och sörja som man måste ta sig igenom för att bada."

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen