Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Sara Berg: Parfymer för varje personlighet

I vår digitala tid ökar doftens betydelse som fysisk erfarenhet. Sara Berg funderar över parfymens roll som livsstilsmarkör.

Nischdofterna växer på parfymmarknaden, idag vill vi dofta unikt.Bild: PONTUS LUNDAHL / TT
Det här är en kulturartikel. Analys och värderingar är skribentens egna.
Medan det talas om en generell död för detaljhandeln i London, är det en bransch som blomstrar som aldrig förr: parfymindustrin. I områdena kring Covent Garden och Mayfair ligger nischbutikerna tätt, både flaggskeppsbutiker, som marknadsför ett enda märke, och välsorterade butiker i stil med Bloom, som säljer ”No ordinary perfume”.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen