Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Många frågor om elbilsladdning till kommunens krångel-expert

I ett års tid har Helsingborg haft en Krångelombudsman, i syfte att göra det lättare för invånare och företagare att komma i kontakt med kommunen. En del problem har lett till konkreta åtgärder från kommunens sida, menar krångelexpert Malin Johnsson.

Ett av flera pågående krångelärenden är att förbättra användarvänligheten på skolornas lärportal Unikum, berättar Malin Johnsson som arbetar halvtid som Krångelombudsman.Bild: Pressbild/Helsingborgs stad
Det var den 1 oktober 2019 som hon började på den specialinrättade, och då förmodligen unika tjänsten, som handlar om att omvandla slingriga vägar in till kommunen till så raka sträckor som möjligt.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen