Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Ängelholms kommun ersätter blanketter med e-tjänster

Alla blanketter på kommunens hemsida engelholm.se ersätts med e-tjänster från och med onsdagen den 23 september.

En ny lag kräver att från och med den 23 september ska digital och offentlig service vara tillgänglig för alla, oavsett om du har en funktionsvariation eller inte.
Ängelholms kommun säkerställer det genom att utöka sitt utbud av e-tjänster, enligt information på sin hemsida. I en e-tjänst kan innehållet anpassas beroende på om användaren till exempel har nedsatt syn, vill översätta innehållet till ett annat språk eller få innehållet uppläst med webbläsarens talfunktion.
”Behöver du söka bygglov, försörjningsstöd, göra en felanmälan, eller skicka in någon annan ansökan eller anmälan till oss, kan du göra det när som helst på dygnet utan att vara beroende av våra öppettider”, uppger Maria Sjödin Nilsson, servicechef för kundtjänst och digitalisering i Ängelholms kommun, på hemsidan.
För att logga in på e-tjänsterna krävs en e-legitimation.
Om man inte har tillgång till en e-legitimation eller om man behöver hjälp med att fylla i en e-tjänst kan man ta hjälp av ett ombud. Ett ombud kan vara en närstående eller kommunens kundtjänst.
I de fall kundtjänst behöver agera ombud sker det via ett besök i Stadshuset. Då måste den som behöver hjälp ha med sig giltig legitimation.
Gå till toppen