Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Mer pop up och e-handel i framtidens city

City går allt mer mot en framtid där digital handel blir en del av de fysiska butikerna och där fler och fler tillfälliga aktörer fyller lokalerna. Det tror nätverket Helsingborg city som vill locka hit nya aktörer men under pandemin tvingats krishantera för att hjälpa de befintliga handlarna.

Säljprojektet har främst riktat sig mot aktörer inom detaljhandeln. Tidigare invånarundersökningar har visat att det finns en stor efterfrågan på främst fler klädesbutiker, berättar Malin Wallett (till vänster) och Hanna Candell.Bild: Martin Sörbo
För ett år sedan gick Helsingborg city ut med vad man själv kallade för en ganska så unik satsning kallad "Sälj i city". Det handlar om att tillsammans med Fastighetsägarna City locka aktörer som i dag inte är verksamma i stadskärnan att etablera sig här. Genom att utanför kommungränsen lobba för fördelarna med att satsa i Helsingborg så hoppas man bryta ny mark.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen