Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Min mening: ”Vilka kompetensbrister har personalen?”

Vård- och omsorgsnämndens ordförande Anne-Li Ullerholm (SD) skriver i sitt kortfattade ordförandeförslag om att personalen (undersköterskorna) har en kompetensbrist.
På ordförandens initiativ vill majoriteten (SD och M) göra en kompetensinventering av samtliga undersköterskor anställda i Bjuvs kommun. Det beslutade majoriteten på senaste mötet med vård- och omsorgsnämndens arbetsutskott.
Majoriteten hänvisade till outnyttjade specialistutbildningar bland våra undersköterskor. Men i ordförandes förslag står det ingenting överhuvudtaget om att ”kompetensinventeringen” skulle inrikta sig på att redovisa outnyttjade specialistutbildningar.
Vilka kompetensbrister är det egentligen som majoriteten anser att våra undersköterskor har?
Varför ska inte all personal ingå i ”kompetensinventeringen”? Vad är det egentliga syftet med ”kompetensinventeringen”?
För socialdemokratiska gruppen:
Ulrika Thulin (S)
Andre vice ordförande
Vård- och omsorgsnämnden i Bjuv
Gå till toppen