Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Boozt tar fajten med Amazon – satsar på heminredning

Den e-handelsbaserade klädbutiken Boozt breddar sitt sortiment och inleder försäljning av heminredning. Satsningen är ett led i Skånebolagets ambition att skapa ett komplett köpcentrum på nätet, och för att möta marknadsutvecklingen med e-handelsjätten Amazon i spetsen.

Boozts e-handelslager i Varalöv utanför Ängelholm.Bild: Niklas Gustavsson
Snart kommer kunder hos Boozt att kunna klicka hem inredningsprylar jämte inköp av moderiktiga kläder. Någon gång innan shoppingdagen Black friday i slutet av november lanserar e-handelsbolaget försäljning av heminredning, som förväntas blir en av bolagets största produktkategorier de kommande fem åren.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen