Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

E-handelsjätten Amazon

Amazons varumärke klarar klantstämpel

Grova språkgrodor, fel flagga och ett allmänt bedrövligt språk. Amazons intåg i Sverige uppmärksammas på flera sätt. Att bli förknippad med inkompetens tar nog inte varumärket särskilt stor skada av, säger en pr-expert.

En ståtlig tupp – eller något annat? Arkivbild

Bild: BERTIL ERICSON / TT

Annons

Flera medier uppmärksammar massvis med språkgrodor på näthandelsjätten Amazons svenska sajt som har premiär i dag. Lego saluförs som ”bepansrad misshandel” och ett gratulationskort med en tupp (cock) säljs som ”massiv kuk”. En stekpanna säljs som en kvinnosak. Växter benämns som våldtäkt. Där det ska vara en svensk flagga möts man av en argentinsk, skriver Aftonbladet. Rent allmänt är språket uruselt.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs HD för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på hd.se och i vår nyhetsapp.
  • HDpasset med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy