Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läsartext: Anställda vill nog se mer än bara en gåva till välgörenhet

Det är svårt att förstå varför så många företag fokuserar på att enbart ge julklappar till olika välgörenhetsorganisationer och inte till sina anställda, menar Lars Knapasjö.Bild: Gr tt, Vegard Wivestad
Detta är en insändare. Åsikterna är skribentens egna.
Varje år vid den här tidpunkten börjar många välgörenhetsorganisationer göra sig påminda och ber företagen om bidrag till olika behjärtansvärda ändamål. Självklart ska och bör vi, inte bara i juletider utan under hela året, engagera oss och bidra på olika sätt i organisationernas hjälparbete och generellt i stödet till behövande. Budskapet från många organisationer handlar dock om att vi ska skicka pengar till dem, istället för att ge företagets personal och kunder en välförtjänt present.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen