Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Pakethantering en knäckfråga i näthandelns julklappsrusch

Överbelastade sajter, försenade leveranser och köer till postombud. När e-handeln slår i taket vid shoppinghögtider sätts nätkonsumenters tålamod på prov. Med julen i antågande blir samordningen av paketleveranser extra utmanande i slutspurten på ett pandemidopat handelsår.

Åsa Holmgren, chef för Postnords terminal i Toftanäs, ser fram emot årets svettigaste handelsperiod: ”Även om vi har förberett oss så gott vi kan, baserat på e-handlarnas kommande godsvolymer, handlar det om att kunna parera volymerna när vi träder in i nästa läge, och ingen kan förutse hur det blir”.Bild: Lars Brundin
Allt fler konsumenter som klickar hem allt fler varor från nätet innebär en högre påfrestning på hela leveranskedjan, och de senaste åren har e-handelns landvinningar satt fingret på behovet av en välsmord logistik.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen