Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Norwegians drag kan göra långflygningar dyrare

Norwegians nya strategi är att bli ett mindre bolag och helt skippa långdistansflygningar. – Att Norwegian försvinner från den skandinaviska marknaden för långdistans är inte bra för konsumenterna, säger den oberoende flyganalytikern Jan Ohlsson till TT.

Flygbolaget Norwegian satsar på inrikesresor, Norden och Europa och slopar långdistansmarknaden i en ny affärsplan. ArkivbildBild: Gorm Kallestad NTB/TT
Flygbolaget Norwegian kommer nu att fokusera på inrikesresor i Norge, resor i Norden och i Europa. I bolagets nya affärsplan finns inte några flygningar över Atlanten eller andra långdistanslinjer med. Efterfrågan på dessa linjer är alldeles för osäker, bedömer bolaget, precis som många andra i branschen.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen