Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

JO-kritik för långsam handläggning

Försäkringskassan får kritik av Justitieombudsmannen (JO) för långsam handläggning, bristande service och underlåtenhet att underrätta om att ett ärende kommer att bli väsentligt försenat.

JO kritiserar Försäkringskassan för långsam handläggning i ett ärende där en flicka skadat sig under skoltid. Arkivbild.Bild: Jessica Gow/TT
Ärendet gäller en anmälan till JO från en mamma vars dotter skadat sig under skoltid i mars 2018. I september samma år ansöker dottern om arbetsskadesjukpenning för studerande enligt instruktionerna på Försäkringskassans webbplats.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen