Annons

Annons

Lundaforskare studerar jakten på en drömbostad

Livet med renovering

”Bergs drömkåk”, ”Husdrömmar”, ”Hjälp vi har köpt en bondgård”. Renovering spelar huvudrollen i många tv-program. Det används också ofta som försäljningsargument i annonser från mäklare.

– Nybyggt och nyrenoverat är det nya folkhemmet, säger Jessica Enevold, som forskar om jakten på en drömbostad.

Renovering är ett ord som ofta används i bostadsannonser.

Bild: TT

Annons

För två år sedan började Jessica Enevold titta närmare på mäklarannonser i Skåne eftersom hon ville se vem de riktade sig till och vilken syn på bostaden som förmedlades.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs HD för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på hd.se och i vår nyhetsapp.
  • HDpasset med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy