Annons

Annons

Annons

Min mening

Insändare
Begriplig information på lättläst svenska handlar ytterst om demokrati

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Minst tio procent av Sveriges vuxna invånare har någon form av läshinder, skriver Gisela Ruthér från FUB i Ängelholm. Här röstar Liberalernas partiledare Johan Pehrson på Östermalms bibliotek i Stockholm på valdagen.  Foto: Tim Aro/TT

Annons

Vi har precis haft val i Sverige. Inför valet anordnade vi i FUB en valdebatt för våra medlemmar. Ängelholms lokala politiker fick då frågan om deras parti hade information på lättläst svenska för de lokala frågorna. Alla åtta deltagande partier svarade nej.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på hd.se och i vår nyhetsapp.
  • HDpasset med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan